Rutger Huizenga



Co-founder: creative marketing, pr, content, campaigning

Lijfspreuk: Content is (mits in de juiste context met de juiste connecties) King

CV in het kort: Op zijn 31ste bij dagblad Metro de toenmalig jongste hoofdredacteur van een landelijk dagblad ooit (dit jaar geklopt door- een helaas voor hem- nog jongere Rob Wijnberg van NRC Next…)  Daarvoor chef nieuws en chef internet bij weekblad Nieuwe Revu (alwaar hij met een tape over Mohammed B zoveel traffic naar de site loodste dat alle Sanoma-sites uit de lucht vlogen…) Stuurt naast Social People ook een communicatie- en internetafdeling aan bij KWF Kankerbestrijding, de grootste fondsenwervende organisatie van Nederland. Daar met zijn team onder andere verantwoordelijk voor de uitrol van social media campagnes, van strategie tot uitvoering en communitybuilding.

Specialisaties: relevante inhoud toevoegen (het leuke idee alleen is bij hem nooit goed genoeg…) aan iedere social media campagne door middel van content, marketingstunts, creatieve pr en lol (erg belangrijk bij social media!). Tevens samen met Arpad en Adriaan verantwoordelijk voor de dagelijkse rompslomp van Social People.

Trots op: dat hij dit jaar 2 keer op een dag de Alpe d’Huez is opgefietst voor een goed doel!