Media

De Wereldomroep vroeg ons om een strategie voor de overgang van een broadcast naar een digitale organisatie. Wij zetten een strategie uit waarin business modellen aan de creatie van wereldwijde thema communities werd gekoppeld. Met het management zetten we de zakelijke strategie op en met de locale teams inventariseerden we de doelgroepen, de content en pasten we de editorial agenda zodanig aan, dat luisteraars en bezoekers nu actief deel kunnen nemen aan de discussies. Mooie bijvangst: de journalisten van RNW zijn nu ook op digitale toekomst voorbereid.

Voor NOOR, een internationaal fotojournalistiek agentschap, ontwikkelen wij de social media strategie en ondersteunen we van 2010 tot 2013 de wereldwijde business development en community management, een ongewone, maar zeer gewenste combinatie. Daarmee wordt niet alleen de journalistieke boodschap nog beter naar buiten gebracht, maar worden ook alternatieve inkomstenbronnen  aangeboord, betere lokaal onderzoek gedaan en waar nodig meer diplomatieke druk uitgeoefend.

Bij uitgever MyBusinessMedia zijn we een geziene gast. We verzorgen de social media opleidingen voor uitgevers en boekhandelaren, schrijven met enige regelmaat een column in “Het Boekblad” en spreken ook op de “Nationale Uitgeefdag” over de do’s en don’ts van digitale media.

Non Profit

Voor zowel de Politie Amsterdam-Amstelland als de Nationale Politie verzorgen we opleidingen en begeleiden we wervingspersoneel bij de inzet van nieuwe media voor wervings trajecten.

Opleidingen

On-line fondsenwerving: Aan de Universiteit van Amsterdam geeft SocialPeople colleges voor de Socionext Challenge , een wereldwijd social entrepreneurship programma. Wij ontwikkelden de crowd funding opleiding voor de UvA studenten, en begeleiden we hen bij het vinden van de donateurs die willen bijdragen aan de beurzen van de Zuid-Afrikaanse studenten.

Voor de Hogeschool Utrecht, School voor Journalistiek en Communicatie hielpen we bij de innovatie van het relatiemanagement systemen.

Commercieel

Advocaten en notarissen gebruiken traditiegetrouw het word-of-mouth principe voor het vinden van nieuwe klanten. Voor een aantal kantoren implementeerden wij Word-of-Mouth 2.0. We ontwikkelden een innovatie traject waardoor een kantoor ook in de digitale wereld via mond-op-mond reclame gevonden kan worden.